Hudba Prahy 18. století
František Jiránek (1698–1778) – Fagotový koncert G dur Jk 20, Hobojové koncerty B dur Jk 17 a F dur Jk 15, Flétnový koncert D dur Jk 11, Trojkoncert A dur pro housle, flétnu, violu d´amore, smyčce a basso continuo Jk 22. Antonio Vivaldi nebo František Jiránek – Houslový koncert D dur Anh. 8 / Jk Ap. 1
Sergio Azzolini – fagot, Xenia Löffler – hoboj, Jana Semerádová – flauto traverso, Lenka Torgersen – housle, Vojtěch Semerád – viola d´amoure, Collegium Marianum, umělecká vedoucí Jana Semerádová.
Přívlastek „český Vivaldi" si rychle vysloužil František Jiránek, barokní skladatel a houslista dvorní kapely hraběte Václava Morzina. Muzikologie jej objevila teprve před několika lety a pracuje na identifikaci jeho skladeb. Nad autorstvím některých z nich zůstává otazník, neboť je některé prameny připisují Jiránkovi, jiné Vivaldimu; těžké rozhodování, když byl Jiránek tak nadaným žákem svého benátského učitele. Čím dál více Jiránka objevují i sami hudebníci. Mezi jeho velké propagátory patří kromě souboru Jany Semerádové i fenomenální fagotista Sergio Azzolini (dokladem je už předchozí objevná a nadšeně přijatá nahrávka jeho koncertů, SU 4039-2) a renomovaná hobojistka Xenia Löffler. Přes všechny otazníky a zvláštnosti (např. obsazení violy d´amoure, zřídka užívaného nástroje, do Trojkoncertu A dur) se tu především posluchači nabízí živá, temperamentní a virtuosní muzika, skladby dosud neslyšené, a to ve špičkové interpretaci. V pravdě opulentní barokní hostina.
Opulentní barokní hostina „šéfkuchaře" Františka Jiránka
CD
Skladem
169 Kč