Praha prvních desetiletí 18. století žila přebohatým hudebním životem. Notových pramenů se však zachovalo spíše poskrovnu a instrumentální hudba je v tom málu zastoupena ještě mnohem vzácněji. Sbírka koncertů Hora pomeridiana Jana Josefa Ignáce Brentnera, kterou poprvé v úplnosti naleznete na této nahrávce, představuje v dané oblasti naprostou raritu a je vůbec první známou v Praze tištěnou instrumentální hudbou domácího skladatele. Jeho první vydaným opusem však byla Harmonica duodecatomeria ecclesiastica (1716), sbírka duchovních árií. Se čtyřmi tištěnými sbírkami byl Brentner jednoznačně nejvydávanějším domácím skladatelem své doby. Díky inspiraci italským hudebním stylem se jeho díla úspěšně šířila i daleko za hranice; prostřednictvím jezuitských misionářů se dostala až na území dnešní Bolívie (!), kde se několik jejich opisů dochovalo dodnes. Brentner, ve své době "přeslavný", záhy zapomenutý a dnes znovu objevovaný, si zaslouží být jedním z prvních skladatelů v nově vznikající řadě "Hudba Prahy 18. století", zvláště je-li tomu v interpretaci tak skvělých a poučených muzikantů, jakým je renomovaný soubor Collegium Marianum a v oblasti staré hudby mezinárodně vyhledávaná sopranistka Hana Blažíková. Collegium Marianum a sopranistka Hana Blažíková vdechli nový život Brentnerovým áriím a koncertům.
Skladby
1. Aria V. G dur (Harmonica duodecatometria ecclesiastica "Cor meum tibi dedo"), op. 1
2. Concerto III. B dur (Horae pomeridianae), op. 4
Largo
Allegro
Largo
Allegro
3. Concerto I. g moll (Horae pomeridianae), op. 4
Largo
Allegro
Bourrée
Capriccio. Presto
4. Aria XII. (Harmonica dudecatometria ecclesiastica), op. 1
Sonata
Aria "O Deus, ego amo Te"
5. Concerto IV. c moll (Horae pomeridianae), op. 4
Largo
Allegro
Menuet
Gigue
6. Concerto IV. G dur (Horae pomeridianae), op. 4
Largo
Allegro. Vigil Nocturnus - Der Nacht - Wächter
Menuet
7. Aria II. c moll "Ubi Jesu" (Harmonica dudecatometria ecclesiastica), op. 1
8. Concerto V. F dur (Horae pomeridianae), op. 4
Largo
Allegro
Capriccio, Trio
9. Concerto II. d moll (Horae pomeridianae), op. 4
Adagio
Allegro
Largo
Menuet
10. Graduale Pro Dominica Quinquagesimae proprium a moll "Tu es Deus"