Mahler – Des Knaben Wunderhorn / Peter Schöne, PhilHarmonia Octet Prague / Nová nahrávka / Mahlerovy písně v nečekané barevnosti i intimitě
Gustav Mahler (1860–1911) – Des Knaben Wunderhorn (Chlapcův kouzelný roh): Der Schildwache Nachtlied, Rheinlegendchen, Wo die schönen Trompeten blasen, Das irdische Leben, Der Tamboursg’sell, Lied des Verfolgten im Turm, Es sungen drei Engel, Lob des hohen Verstands, Des Antonius von Padua Fischpredigt, Urlicht. Blumine a Scherzo (původní 2. a 3. věta ze Symfonie č. 1). – arr. pro baryton, dechové okteto a kontrabas.
Peter Schöne – baryton, PhilHarmonia Octet Prague: Vilém Veverka, Monika Boušková – hoboj, Irvin Venyš, Karel Dohnal – klarinet, Martin Petrák, Václav Vonášek – fagot, Přemysl Vojta, Ondřej Vrabec – lesní roh. Hosté: Petr Ries – kontrabas, Michael Kroutil – vojenský buben
Mahlerův Chlapcův kouzelný roh známe z bezpočtu nahrávek, proč tedy další? Protože je… docela jiná. Peter Schöne, barytonista s velkým citem pro písňový repertoár, vítěz prestižních mezinárodních soutěží (Schubertova soutěž v Grazu, ARD v Mnichově) přijal pozvání od dechového souboru PhilHarmonia Octet Prague, jehož hráče potkáte v předních evropských orchestrech (Česká a Berlínská filharmonie, WDR Köln). Po realizaci aranže Musorgského Obrázků z výstavy a suity z Janáčkovy opery Z mrtvého domu je právě mahlerovský projekt dosavadním vrcholem objevné repertoárové cesty souboru. Mahlerovy písně jsou esencí intimity, často jsou ale úzce spjaty se symfoniemi, a to platí i pro sbírku Chlapcův kouzelný roh. Z celkem 24 písní si interpreti pro svou nahrávku vybrali deset, které nejlépe „slušely” dechovému ansámblu. Volba dechů má hlubokou logiku: Mahlerův hudební jazyk byl v dětství utvářen mj. jihlavskou posádkovou kapelou, kterou často slýchával. Jeho hudba je vojenskými motivy doslova protkaná a dechové nástroje zde dostávají prominentní funkci. Komorní aranžmá na nové nahrávce ukazuje zajímavou cestu mezi klavírní a orchestrální verzí a dává vyniknout barevnosti i intimitě Mahlerových písní.