Vážení zákazníci ze Slovenska, k vašemu nákupu prosím využijte FilmNaDVD.sk - děkujeme.
Nevíte si rady? Pomůžeme vám (Po.-Pa. - 8-16 hod.) +420 380 831 900

Mozart: Titus, Requiem - 2CD

Mimořádně kvalitní interpretace díla W. A. Mozarta z 50. let minulého století Celý popis

Skladem
(3 ks) Expedice 01.11.2024

Žádost o telefonickou objednávku

V daný den Vás budeme kontaktovat mezi 8:00-16:00 hod.
Děkujeme za váš zájem, po telefonu dořešíme možnost výběru dalšího zboží a způsob doručení a platby.
Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů a GDPR.

Parametry produktu

Kód produktu 035656
EAN 8590236107625
Výrobce / Značka Supraphon
Druh média CD
Počet CD 2
Datum vydání 14.08.2020

Popis produktu

Mimořádně kvalitní interpretace díla W. A. Mozarta z 50. let minulého století
La clemenza di Tito
Opera seria o dvou dějstvích K. 621, Libreto Caterino Mazzola, český překlad Jelena Holečková-Dolanská
Sólisté: Beno Blachut, Marta Krásová, Soňa Červená, Růžena Jelínková, Stanislava Součková, Jan Soumar a další
Záznam rozhlasového přenosu z Rudolfina v Praze 23. 1. 1956
Requiem
Zádušní mše pro sóla, sbor, orchestr a varhany K. 626 na liturgický latinský text
Sólisté: Beno Blachut, Libuše Domanínská, Nina Hazuchová, Eduard Haken
Záznam rozhlasového přenosu z katedrály svatého Víta v Praze 2. 6. 1956
Interpreti:
Protagonistou obou nahrávek je tenorista Beno Blachut (1913–1985), od éry Václava Talicha po čtyři desetiletí přední sólista opery pražského Národního divadla, vzorový Dalibor, Jeník, Lukáš, Princ, Dimitrij, Ctirad a Laca, přesvědčivý Florestan, Faust, Canio, José, Radames, Otello. Na scéně vytvořil také Mozartova Belmonta a Basilia.
Z brněnského angažmá byla přizvána mezzosopranistka Soňa Červená (*1925), osvědčená představitelka Cherubína a Dorabelly. Její dráha pak směřovala přes Berlín a Frankfurt na světové scény od Bayreuthu po San Francisko. Proslula také v rolích Orfea, Carmen a Klytaimnestry i v nejnáročnějším soudobém koncertním repertoáru.
Mladodramatická sopranistka Libuše Domanínská (*1924) přišla do Prahy v roce 1955 z Brna. Ve světovém repertoáru se uplatnila jako Fiordiligi, Agáta, Abigail, Micaela a Butterfly, ale nejčastěji v českých rolích jako Mařenka, Krasava, Julie, Rusalka, Eva. Byla vzorovou představitelkou zvláště Janáčkových postav – Jenůfy, Káti a Lišáka.
Německý dirigent Heinz Finger (1923–2005), v čase nahrávky hudební a operní ředitel ve Výmaru, v letech 1965-1988 šéf Symfonického orchestru v Osnabrücku. Prosazoval poučenou interpretaci Schütze, Bacha a Händela, ale i soudobé skladby. Působil také na katedře dirigování na vysoké škole Franze Liszta ve Výmaru.
Legendární basista Eduard Haken (1910–1996), rodem z Volyně, angažován do Prahy Václavem Talichem, vytvářel po 50 sezon příkladné kreace vážné i komické: Sparafucile, Filip II., Gremin, Quijote, Pimen, Vodník i Basilio, Rocco, Kecal, Mumlal. Vynikal rovněž v mozartovských rolích jako Osmin, Bartolo, Komtur a Sarastro.
Altistka Nina Hazuchová (1926–2020), dcera ruských rodičů, působila od roku 1946 po 40 sezon v opeře Slovenského národního divadla v Bratislavě. Zpívala široký repertoár od Cherubína a Feneny po Azucenu a Carmen. Zvláště zaujala svou Eboli a Končakovnou i v řadě operních novinek. V Praze pohostinsky vytvořila Olgu a Amneris.
Sopranistka Růžena Jelínková (1917–2009) začala dráhu v Praze v Divadle 5. května, poté však působila trvale v Olomouci. Spolehlivě zpívala Královnu noci i Sentu, všechny tři role v Hoffmannových povídkách i Elsu, Mařenku a Micaelu. Přes své výjimečné kvality hostovala v Praze jen vzácně jako Violetta a Donna Anna.
Dirigent Václav Jiráček (1920–1966) absolvent mistrovské školy Václava Talicha, též klavírista a skladatel, působil v pražské Opeře 5. května a poté v Ostravě jak v opeře, tak u Státní filharmonie. Pořídil řadu rozhlasových operních kompletů včetně Dona Giovanniho, Nevěsty messinské, Armidy, Honzova království a Vojny a míru.
Vysoce oceňovaná mezzosopranistka Marta Krásová (1901–1970) přišla do opery Národního divadla z Bratislavy již za Otakara Ostrčila. V letech 1928-1966 vytvářela desítky rolí role od Orfea přes Ortrudu a Azucenu po Oktaviána. Plně uznávány byly její české kreace – Isabella, Kostelnička a Kabanicha. Zpívala také Mozartova Idamanta.
Koloraturní sopranistka Stanislava Součková (1923–1997) po deseti leté operetní zkušenosti v Karlíně věnovala všechny síly opeře v Českých Budějovicích. Zpívala Mařenku, Karolinu i Libuši a Rusalku a z mozartovských rolí Konstanci, Fiordiligi, Hraběnku, Zerlinu a Královnu noci. V Praze hostovala také jako Rosina, Violetta a Amelie.
Barytonista Jan Soumar (1926–1985) spolupracoval od roku 1943 s Pražským rozhlasem, byl sólistou Armádního uměleckého souboru a opery v Liberci. Téměř výhradně se věnoval koncertnímu zpěvu, ale zpíval i v rozhlasových operních kompletech (Fidelio, Faust, Halka, Sedlák kavalír, Bohéma, Psohlavci, Armida, Jessika, Paleček, Zítek).

Podobné produkty

Že vám tento hlas zachutnal? Nedivíme se. Omrkněte, co dalšího si můžete dopřát.

Naposledy zobrazené

Rozhodli jste se nakonec pro něco jiného? Tady najdete, co jste si u nás naposled prohlíželi, abyste si to mohli co nejdříve pořídit domů.
Přidáno do košíku

Hlídat dostupnost

Pokud chcete být informováni hned, jak bude produkt dostupný, zadejte Vaši e-mailovou adresu a my Vám pošleme zprávu.

Upozornění

Vzhledem k tomu, že přecházíte na jiný jazyk obchodu, mohou být některé položky v košíku odstraněny.