26. října 1976 stál na pódiu sám, v repertoáru vzácné složitosti před „lidmi nadšenými pro hudbu“, říká Kirill. Nadšená, ale náročná. Představujeme si Emila klidného i napjatého, jak hledá sebemenší zamručení, v harmonii, jakmile se ticho usadí, s těmito skladateli, které uctívá: Beethoven, Brahms, Schumann, Prokofjev. Gilels ví, jak nás elegantně dovést k lahodnému závěrečnému překvapení. Existují interpretace tak hluboké, tak upřímné a tak přesné, že vás navždy poznamenají. Vedle nich bezpochyby stojí ty, které Emil Gilels přednesl onoho zimního večera roku 1976 v prestižní hale Concertgebouw v Amsterdamu.
Skladby
- Beethoven : Sonata No. 27 in E Minor, Op. 90
- Mit Lebhaftigkeit und durchaus mit Empfindung und Ausdruck
- Nicht zu geschwind und sehr singbar vorgetragen
- Beethoven : Sonata No. 26 in E-flat Major “Les Adieux”, Op. 81a
- Das Lebewohl (Adagio – Allegro)
- Abwesenheit (Andante espressivo)
- Das Wiedersehen (Vivacissimamente)
- Beethoven : Sonata No. 25 in G Major, Op.79
- Presto alla tedesca
- Andante
- Vivace
- Brahms : 4 Ballades, Op. 10
- Ballade No. 1 in D Minor "Edward"
- Ballade No. 2 in D Major
- Ballade No. 3 in B Minor “Intermezzo”
- Ballade No. 4 in B Major
- Schumann : Arabesque, Op. 18
- Prokofiev : Prélude, Op. 12, No. 7
- Bach/Siloti : Prélude in B Minor, BWV 855A*
- Emil Gilels, piano
Nahráno v Concertgebouw, 26.X.1976
*Nahráno v Concertgebouw, 30.I.1979
STEREO ? 1976 NOS
*STEREO ? 1979 NOS
Remastered ? & © 2018 FONDAMENTA
Vyrobeno a vytištěno v Německu
Remasterováno z původních analogových kazet
Lak-řezy: Kevin Gray
180g 2-vinylové album
Masters & Mothers: Quality Record Pressings
Omezený počet výtisků: 2000
Vytištěno a vylisováno v Německu